fredag den 21. juni 2013

Vand og citroner

Hver morgen drikker jeg ca. ½ liter vand med saften fra en kvart citron. Det har jeg gjort ganske længe, og hvis du spørger min mand vil han nok sige at det er derfor jeg er morgensur (hvilket jeg ikke er - i hvert fald ikke efter jeg har fået den obligatoriske kop kaffe ;) )

Nå, men så læste jeg følgende den anden dag:

Vi må træne os i at blive dygtige vanddrikkere. Prioriter tiden og giv det din fulde opmærksomhed i ti dage - indtil det bliver en vane. Omgiv dig med vand, medbring en stor vandflaske overalt og stil en kande med vand på kontorbordet.

Fordel dit vandindtag over hele dagen, og start meget gerne dagen med at drikke en halv liter vand, som det allerførste. Derved giver du kroppen en chance for at udskille de affaldsstoffer, som er blevet frigivet i blodbanen i løbet af natten. Tilføj meget gerne frisk citron til vandet, da citronen er basisk og er med til at rense lever og nyrer.

Jeg anbefaler at drikke vand, der har stuetemperatur, da det bliver optaget langt hurtigere end iskoldt vand. Kroppen sender ikke vandet ud til muskler og organer, før det er opvarmet til kropstemperatur. Det er en god ide at drikke et par glas en time før spisetid, og holde igen med store mængder vand til maden, da det fortynder fordøjelsesvæskerne.

Drik ikke for meget vand med brus, da det har en negativ effekt på syre-base balancen. Danskvand har en pH på 5, hvilket svarer til at drikke øl.

Husk, at vand er en af de nemmeste og billigste måder, du kan booste din generelle sundhedstilstand på.
Læs mere på highonlife.dk


Husk selvfølgelig gælder dette som med alt andet - alt med måde ;)

Ingen kommentarer: